Facebook profilom

Facebook profilom
Kövess be!

2023. december 1., péntek

A nagy szívrablás - 23. fejezet


 

Harry

Éjfél is elmúlt, mire apám letehette értem az óvadékot, és végre távozhattunk. Még számíthatok valamennyi pénzbüntetésre, de ennyivel meg fogom úszni a dolgot. Niall-lel egy szót sem tudtunk váltani egymással, amíg bent voltunk, de akkor sem, mikor apám szó szerint kilökdösött az épületből.

– Ülj be! – parancsolt rám.

Szívesebben mentem volna a barátommal, a saját kocsimmal, de most nem mertem ellenkezni. Beültem hátra, apám pedig rögtön elkezdett ordítozni velem.

– Ez mi az isten volt, Harry? Az éjszaka közepén részegen randalírozol? Mégis mi ütött beléd?

– Sajnálom – motyogtam, és kifelé bámultam az ablakon.

– Sajnálod? Csak ennyi? – rázta a fejét hitetlenkedve. – Ez volt az első és az utolsó, hogy kihúztalak a bajból. Döntened kell, Harry! Vagy beállsz mellém, és komolyan veszed a dolgokat, vagy mehetsz, amerre látsz. Én leveszem rólad a kezem!

Annyira sok mindent tudtam volna a fejéhez vágni, de most nem tehettem. Még, hogy leveszi rólam a kezét! Soha nem törődött velem. Egyszer sem érdekelte, mi van velem, most meg hirtelen maga mellé akar venni. Hát, azt lesheti! Amúgy is alig vártam, hogy elköltözhessek tőle, és azt sem bántam volna, ha soha életben nem hallok felőle.

Igazából leszartam, mit akar. Engem csak az érdekelt, Louis-éknak sikerült-e a rablás. Minden adott volt ahhoz, hogy végrehajtsák, úgyhogy miért is ne sikerülhetett volna. Mégis féltettem a fiúkat. Ha bármi balul sülne el, semmi sem érdekelne, kihúznám őket a bajból. Még akár úgy is, ha az lenne az ára, hogy apám mellett maradjak.

Amint behajtottunk a ház elő, feszültem bámultam ki az ablakon. Sehol nem láttam az őrt, ami biztató jelnek számított. Kiszálltam. Apám bement a házba, a két testőr elhajtott, én pedig kint megvártam Niallt, aki miután leparkolt, máris sietősen lépkedett felém.

– Sikerült nekik – súgta, és nekem óriási kő hullott le a szívemről.

– Fent beszélünk – intettem neki a fejemmel, és bementünk a házba.

Bent minden olyan volt, mint általában. Semmi nyoma nem volt annak, hogy valaki járt a házban. Felmentünk, bezárkóztunk Niall szobájába, és ő azonnal nekem esett.

– A szívbajt hoztad rám, Harry! Nem tudtál volna valami jobbat kitalálni?

– Nem – vigyorodtam el. – Bevált, és ez a lényeg.

– Ja, csakhogy én majdnem összeszartam magam, amikor láttam, hogy letepernek a rendőrök. Arról nem is beszélve, hogy alig mertem felhívni apádat. – Idegesen járkált fel-alá.

– Nyugodj már meg! Túl vagyunk rajta. Inkább azt mondd meg, mit üzentek Louis-ék.

– Csak annyit, hogy OK, úgyhogy gondolom, minden rendben volt – felelte, és leült az ágya szélére. – Szerinted, mikor jön rá a faterod?

– Holnap, úgyhogy készülj! Tutira felfordítják majd az egész házat – mondtam, és közben már azon agyaltam, mikor biztonságos elindulnom a faházhoz, mert mindenképpen beszélnem kellett Lou-val.

– Legszívesebben már most eltűnnék innen. Nem akarom látni apád arcát, amikor rájön, hogy meglopták – morgott Niall.

– Hamarosan lelépünk innen – veregettem meg a vállát. – Most viszont aludj. Nekem még van egy kis dolgom.

– Micsoda?

– El kell mondanom Louis-nak a kilakoltatást. Félek, hogy holnap hazamenne, és akkor kiderülne. Úgyhogy meg kell előznöm a bajt – sóhajtottam.

Niall felpattant az ágyról.

– Most akarsz elmenni? Még a pia sem ment ki belőled! Mi lesz, ha elkapnak a rendőrök? Ráadásul, ha apád észreveszi, még jobban ki fog akadni rád!

– Nem indulok azonnal. A fater pedig aludni fog, észre sem veszi majd. Addigra pedig teljesen kijózanodok, ne aggódj!

– Ne vigyelek el? – szólt még utánam, mielőtt távoztam volna.

– Nem kell. Pihenj csak. Reggelre itt leszek – hagytam magára, és átmentem a saját szobámba.

Felkapcsoltam a villanyt, majd ledobtam magamról a koszos ruháimat. Lezuhanyoztam, és közben a rám váró kellemetlen beszélgetésen gondolkoztam. Louis biztosan nem fogadja jól, de megérteni majd, miért tettem és miért nem beszélhettem neki róla. Most amúgy is biztosan nagyon boldog, hiszen sikerült a rablás, és mostantól fogva milliomosok.

Ezzel a gondolattal léptem ki a fürdőből, és akkor megláttam egy kis dobozt a párnámon. A homlokom ráncolva lépkedtem oda, és kíváncsian nyitottam ki.

– Istenem, Lou! – mondtam hangosan, és mosolyogva kiemeltem a kis dupla szív medált. Az egyik közepét kék, a másikét pedig zöld kő díszítette. Csodaszép volt. Louis-tól kaptam. Még ahhoz is volt bátorsága, hogy feljöjjön ide, és meglepjen engem. Elmondhatatlanul szerettem őt.

Eldőltem az ágyon, és a kis medált nézegettem. Nem volt kérdés, hogy viselni fogom. Máris kioldottam a láncomat, felhúztam rá, majd visszacsatoltam a nyakamba, és újra elfeküdtem a párnán. A kis oroszlánért nyúltam, hogy érezhessem Louis illatát, és ekkor megdermedtem. Úgy pattantam fel, mintha áram rázott volna meg. Az oroszlán nem volt sehol… és Louis itt járt.

Te jó ég!

Azonnal magamra kapkodtam a ruháimat, és amilyen halkan csak lehetett, leosontam a lépcsőn. Még az akció ideje alatt sem voltam ennyire ideges. Vajon mit gondolhat most? Már tudja, hogy elhallgattam előle dolgokat. Mennyire húzhatta fel magát?

Nagyon sietni akartam, de muszáj voltam betartani a sebességhatárokat, pedig a város annyira kihalt volt, hogy pár perc alatt átszáguldhattam volna rajta.

Mire az erdei lehajtóhoz értem, már sebesre rágcsáltam a számat. Biztos voltam benne, hogy Louis most rettenetesen haragszik rám. Ennek nem így kellett volna kitudódnia, és már átkoztam magam, amiért nem mondtam el neki hamarabb. Most az egyszer rosszul döntöttem, de hát nem tudhattam, hogy így fog alakulni.

A házban égett a villany. Nem lepett meg, hogy nem alszanak még. Amikor beléptem, minden tekintet rám szegeződött, kivéve Louis-ét, és már ebből meg tudtam állapítani, hogy kurva nagy a baj.

– Menjünk fel – intett a fejével Zayn a többieknek, és magunkra hagytak minket.

Az ajtó előtt toporogtam. Louis is felállt, és anélkül, hogy rám nézett volna, bement a szobába. Utánamentem, és egy olyan haragos szempár meredt rám, ami rendesen rám hozta a frászt.

– Miben hazudtál még? – mutatta felém a plüss figurát.

A hangja hűvös volt, végigfutott a hátamon a hideg.

– Semmiben sem hazudtam neked, Lou, csak nem mondtam el valamit.

– Tényleg? És ezt higgyem is el? – nevetett fel gúnyosan. – Tudod te, milyen érzés volt meglátni ezt az ágyadban? – emelte meg a hangját, és felém tartotta a kis oroszlánt. – Vagy hazamenni arra, hogy üres a lakásom? Amíg te itt szórakoztál, nekem oda lett az életem! – kiabálta most már hangosan.

Így, ezeket a szavakat hallva döbbentem rá, mekkorát hibáztam. Ezek szerint Louis hazament a rablás után, és most már tudta, hogy kipakoltuk a lakását.

– Sajnálom! Hallgass meg, kérlek! Apám azt a feladatot bízta rám… – nem tudtam folytatni, mert közbevágott.

– Kurvára nem érdekel mi volt a feladatod, Harry! El kellett volna mondanod! Én megbíztam benned!

– Féltettelek, azért nem mondtam el – nyögtem, és közelebb léptem hozzá, de ő hátrált, ezért megálltam. – Hadd magyarázzam meg!

Tekintete megakadt a medálon. Egy pillanatra azt hittem, hogy kitépi a nyakamból, olyan dühösen nézett, de nem tett ilyet.

– Nem tartozol magyarázattal, és semmi egyébbel sem – rázta a fejét, majd lehajolt, és felvette a földről a hátizsákot. – Nesze, vidd apád pénzét is, mert nekem már semmi sem kell tőled! – Azzal fogta, hogy hozzám vágta. A táska a mellkasomnak ütődött, és leesett földre.

– Ez nem fair, Lou! Meg sem hallgatsz!

– Volt időd beszélni, mégsem tetted, és most takarodj! – sziszegte, és a kijárat felé mutatott.

A szavai mellbe vágtak. Könnyek gyülekeztek a szememben. Nagyot hibáztam, de mégis iszonyatosan rosszulesett, amiért nem hagyta, hogy megmagyarázzam neki.

– Nem hallottad? Takarodj! – ordított rám újra, mire összerezzentem.

A zsebembe nyúltam, kivettem belőle a garázs kulcsát, valamint a papírfecnit, amire a címet írtam fel.

– Itt megtalálod a személyes holmidat – ejtettem a földre mindkettőt, és kifordultam a szobából.

Sírva vezettem hazáig. Egyszerre voltam dühös magamra és Louis-ra is. Mindketten csalódtunk a másikban. Meg kellett volna hallgatnia, és ha utána elküld, ugyanúgy fájna, de így az esélyt sem kaptam meg. Túl könnyen tessékelt ki az életéből, és ez rettenetesen fájt. Azt hittem, szeret. Hogy ő tényleg szeret engem, és ha nehezen is, de megbocsát, mert akit szeretünk, azt nem dobjuk el anélkül, hogy meghallgattuk volna.

Megtöröltem a szemem a kézfejemmel, és felmentem a szobámba, hogy az ágyamra dőlve, a párnákba sírhassam a bánatomat. Sosem sírtam még senki után, egyedül csak akkor, mikor meghalt a nagymamám. Louis néhány nap alatt érte el, hogy ennyire fontos legyen nekem, és most kegyetlen módon eldobott magától.

Kopogtatásra ébredtem. Kábán néztem szét magam körül, mert hirtelen azt sem tudtam, hol vagyok. Ruhástól aludtam úgy, ahogy a faháztól hazajöttem. Kinyitottam az ajtót, és Niall viharzott be rajta.

– Veled meg mi van? – kérdezte, mikor meglátta az arcomat.

Bementem a fürdőbe, és a tükörben megvizsgáltam a sírástól feldagadt szemeimet. Hidegvízzel megmostam az arcomat.

– Tudja már? – kérdeztem, mert Niall ott állt mögöttem.

– Még nem hiszem, mert csend van. Louis miatt bőgtél, igaz? – tette a hátamra a kezét.

A tükörben néztem vissza rá, és bólintottam.

– Kidobott. Meg sem hallgatott – sóhajtottam.

– Hozok fel neked kávét, és meséld el, mi volt. – Magamra, hagyott én pedig újra megmosakodtam.

Niall pár perc múlva két gőzölgő bögrével a kezében lépett be újra. Az erkélyre ültünk ki.

– Rájött, mielőtt elmondhattam volna neki – mondtam szomorúan.

– Hogyhogy? – nézett rám érdeklődve Niall.

– A rabláskor feljött a szobámba, mert meg akart lepni ezzel a kis ajándékkal – fogtam ujjaim közé a medált –, és megtalálta a plüss figurát az ágyamban.

– Baszki! – bukott ki a barátomból. – Akkor gondolom, nagyon felhúzta magát.

– Eléggé, és nem hagyta, hogy megmagyarázzam. Egyszerűen elzavart, Ni! – pislogtam kétségbeesetten a barátomra.

Ő a kezem után nyúlt, és megszorította.

– Időre van szüksége.

– Igazad volt, amikor azt mondtad, hogy ezzel fogom elveszíteni. Louis nem fog megbocsátani nekem.

– Ha akarod, elmegyek ma hozzájuk, és beszélek vele – ajánlotta.

Büszkeségből legszívesebben tiltakoztam volna, de szerettem volna tudni, van-e még bármi esélyes Louis-nál.

– Ma nem lehet, mert bármikor kezdődhet a cirkusz. Rendbe teszem magam, és le kell mennünk. Ott akarok lenni, amikor apám felfedezi a dolgot.

– Oké, akkor a szobámban megvárlak, és essünk túl rajta – vette el tőlem Niall az üres csészét.

Hálás voltam, amiért legalább ő itt van, és vigasztal, pedig neki is elég gondja volt Zayn miatt. Vettem egy mély levegőt, és tényleg megpróbáltam összekapni magam. Letusoltam, átöltöztem, a szemem alá raktam egy pici alapozót, majd Niall-lel együtt lementünk. Apám a nappaliban újságot olvasott, ami arra utalt, hogy vár valakire vagy valamire.

– Jó reggelt! – köszöntünk oda neki úton a konyha felé.

– A fél tíz már nem reggel – morogta, és letette kezéből az újságot.

Figyelmen kívül hagytam a megjegyzését, és Niall-lel kerestünk valami kaját. Mondjuk, nekem egyáltalán nem volt étvágyam, de elrágtam egy almát, amíg a barátom bőségesen bereggelizett, és közben vártam, hogy apám mikor megy be az irodájába. Annyira szívesen végignéztem volna a tegnapi felvételeket, hogy lássam az én kis akcióhősömet. Erre újra belenyilallt a szívembe a fájdalom. Nem lehet, hogy Louis csak úgy tovább lépjen. Talán tényleg adnom kell neki egy kis időt, és magától keresni fog. Most dühös, de majd lehiggad, és átgondolja a dolgot. Nem adhatom fel a reményt.

Megszólalt apám telefonja. Niall szájában megállt a kanál, és abbahagyta a müzli falatozását. Feszülten néztünk egymásra, és hallgatóztunk. A kínai hívhatta, mert apám azzal tette le, hogy este ott lesznek a pénzzel a megbeszélt helyen. A léptek zajából tudtam, hogy elindult az irodája felé. Már csak pillanatok kérdése volt a dolog.

– Két perc – súgtam Niallnek.

– Addig én berosálok – nyögte a barátom, és eltolta maga elől a tálat.

Abban a pillanatban egy éktelen nagy ordítás hallatszott az irodából.

Hát, ezen is túl voltunk, és most jön még a java.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése