Facebook profilom

Facebook profilom
Kövess be!

2023. december 2., szombat

A nagy szívrablás - 24. fejezet


 

Harry

Apám a testőrök után ordítozott, na nem mintha onnan meghallották volna.

– Maradj itt, én bemegyek hozzá – mondtam Niallnek, aki már olyan sápadt volt, hogy azt hittem, mindjárt elájul. – Igyál egy kávét – tettem hozzá, és berohantam apám irodájába.

Sosem láttam még őt ennyire idegesnek. Az irodában rótta a köröket, és szinte a haját tépte. A telefonja a földön feküdt, ripityára törve, a széf pedig tárva nyitva. Egyből kiszúrtam a kis gyufásdobozt a földön, de ezek szerint ő még nem vette észre.

– Mi a baj? – kérdeztem.

Apám megtorpant, és úgy nézett rám, mint aki most lát életében először.

– Az a baj, fiam – mutatott a széf felé. – Kiraboltak minket – lódult meg újra, és tovább járkált.

Közelebb sétáltam, és próbáltam minél döbbentebb arcot vágni.

– Elvittek mindent? – tettem fel a világ leghülyébb kérdését. – De hogy?

– Ezt én is szeretném tudni – fordult szembe velem. A szemében gyanakvás csillant. – Ha megtudom, ki volt, az nagyon megkeserüli!

A hangja ijesztően fenyegetően csengett. Mielőtt megszólalhattam volna, Ray és a kopasz rontott be, így apám rögvest hozzájuk fordult.

– Elvitték a pénzt a széfből. Azonnal derítsétek ki, hogy kik voltak! – parancsolt rájuk.

Mindkét fickó szeme hatalmasra nyílt.

– Mikor történt? – kérdezte Ray.

– Honnan tudjam? – csattant fel apám. – Talán tegnap este, vagy azelőtt. Nem néztem be a széfbe három napja. Az a dolgotok, hogy kiderítsétek!

– Megnézzük a felvételeket – fordult ki az irodából a két melák, apám pedig utánuk ment, így én is.

Menet közben megakadt a tekintetem Niallen, aki a lépcsőnél toporzékolt. Intettem a fejemmel, hogy inkább menjen fel a szobába. Ahogy bementünk a helyiségbe, ahol a monitorok voltak, apám újra ordítozni kezdett, hogy kerítsék elő a fickót, aki éjszaka őrködött. A kopasz előkapta a telefonját, Ray pedig visszatekerte a felvételeket. A körmömet rágva ácsorogtam a háttérben, mert kurvára izgultam a fiúkért. Féltem, hogy mit fogunk majd látni, és az is idegesített, amit apám szemében láttam, az irodában.

Jó sok időbe telt, mire megtalálták az első képkockákat, amelyen Louis és Zayn alakja tűnt fel. Addigra a gyomrom már golflabdányira zsugorodott.

– Tegnap este csinálták – közölte Ray a nyilvánvalót.

Egészen közel hajolva bűvölték a monitort apámmal, így én alig láttam valamit, ezért muszáj voltam közelebb húzódni. A felvételen annyit lehetett látni, hogy két feketeruhás alak kilép a könyvtár ajtaján, majd fél perc múlva eltűnnek az irodában. Már a mozgásuk alapján is tudtam, melyik az én szerelmem. Annyira imádtam. Nem fogom kibírni nélküle.

Ezután Ray átváltott az irodai felvételre. Büszke mosollyal nyugtáztam a látottakat, mert a két fiú szó szerint úgy csinált mindent, ahogy azt meghagytam nekik. Profikat megszégyenítő gyorsasággal rámolták ki a széfet, méghozzá úgy, hogy az égvilágon semmit sem lehetett látni belőlük. Egyszer sem néztek fel a kamerába, és semmivel sem ügyetlenkedtek.

– Kik ezek? – tanakodott apám hangosan.

– Nem tudom, de profinak tűnnek – felelte Ray, mintha csak az én gondolataimban olvasott volna. Ettől még büszkébb lettem rájuk, és némileg magamra is, hiszen én terveztem meg az akciót.

Ray kijelentése elterelte a gyanút rólam, hiszen mi közöm lenne nekem egy profi rablóbandához? Reméltem, hogy apám máris kiverte a fejéből a gondolatot, hogy esetleg én is benne voltam.

– Nézzük vissza újra – intett. Minden mozdulatából áradt a feszültség.

Addigra már a kopasz is odahajolt, és velük együtt figyelte a képkockákat. Én távolabb húzódtam, mert már mindent láttam, amit látni akartam.

– Az elejtett valamit – szólalt meg a kopasz, és a monitorra mutatott.

Áldottam a sasszemét ennek a baromnak.

Átrohantak vissza az irodába, természetesen én is velük tartottam. Ray szúrta ki a gyufásdobozt, és odaadta apámnak. A faterom feje olyan vörössé vált, mint amilyen Niall barátomé szokott lenni, mikor Zaynről beszélünk.

– A rohadt kurva anyjukat! – káromkodta el magát, amit még soha nem hallottam tőle eddig.

– Mit találtatok? – játszottam a hülyét.

Apám felém tartotta a dobozt, amin ott virított a szórakozóhely kínai betűs logója.

– Ők voltak? – csodálkoztam.

Válasz nélkül maradtam, mert apám láthatóan a fejét törte, és megint fel-alá járkált a helyiségben.

– Alacsonyak, fürgék és profik. Szerintem ők csinálták – mondta Ray.

A három jelzővel egyetértettem, legalábbis az én szerelmem tényleg az volt. Főleg profi… Az ágyban mindenképpen.

– De miért? – torpant meg apám. – Kifizettem volna őket.

Itt muszáj volt újra megszólalnom, nehogy kétségei legyenek.

– Azt mondtad nekik, hogy készpénzben fizetsz. Sejthették, hogy nem a bankban tartod a pénzed.

A szürke szemek engem bámultak. Utáltam, amikor így néz rám, de végre eltűnt a gyanakvás a tekintetéből, helyette jött a kétségbeesett felismerés.

– Lehet, találtak másik vevőt, és ezzel két legyet ütöttek egy csapásra – tanakodott Ray hangosan. – Gondolj csak bele, Desmond! Így rohadt sok lóvéval hagyják el az államot, és könnyedén beindítják a bizniszt az új helyen.

Meglepett, hogy Ray tegezi az apámat, de amit mondott, az elégedettséggel töltött el.

– Azok a rohadékok azt hitték, nem jövünk rá – szitkozódott apám. – Nézzétek meg újra az összes felvételt, az embereinket pedig indítsátok útnak! Derítsenek ki valamit, mindegy mennyibe kerül! – adta ki az utasítást. – Még azelőtt le kell számolnunk a csürhével, mielőtt elhagynák az államot. Ne bánjatok kesztyűs kézzel velük!

Apám mindig is félelmetes volt, de most különösen. Bele sem gondoltam, hogy ezzel kirobbantok egy esetleges bandaháborút, de tettem rá. Egyik banda sem jobb a másiknál. Harcoljanak csak, addig a fiúk biztonságosan elindíthatják a saját legális bizniszüket. Bárcsak én is ott lehettem volna velük.

Egy nagy sóhajjal hagytam el az irodát, és csupán annyira mentem fel Niall-hez, hogy elmondjam neki a fejleményeket. Szerencsétlen annyira ideges volt, hogy kínjában rendet rakott a szobában, ami igazán nagy szó nála. Utána ő is lejött velem, és végighallgatta, ahogy apám leordítja az éjszakai őr fejét, aztán kirúgta a fazont. Sajnos a bejárónőnk is kapott egy alapos fejmosást a nyitva hagyott ablak miatt, de őt apán nem zavarta el. Szerintem azért, mert valamikor régen dugtak. Rémlettek jelenetek a gyerekkoromból, de nem különösebben érdekelt a dolog.

Ez az esemény duplán jól jött. Egyrészt apámban fel sem merült, hogy mások tehették, másrészt megúsztam a további basztatást a tegnapi rendőrségi ügyem miatt. Egy idő után mindenki elhagyta a házat, úgyhogy kettesben maradtunk Niall-lel, és a még mindig szipogó Ritával. Egy kicsit vigasztaltam az asszonyt, aztán felmentünk az emeletre, mert az én lelkemnek is pátyolgatásra volt szüksége.

– Nem üzentek? – kérdeztem egyből, miután becsukódott az ajtó mögöttünk.

Niall a fejét ingatta.

– Mondtam, hogy elmegyek hozzájuk, ha akarod.

– Nem, most nem lenne tanácsos, és amúgy is igazad volt. Időt kell adnom Lou-nak. Viszont, hívd fel Brandont, és mondd meg neki, hogy úgy néz ki, bevált a terv a kínaiakkal. Azóta biztosan izgulnak, hogy mi lehet itt – mondtam, és eldőltem az ágyon.

– Rákérdezzek Louis-ra is?

– Nem. Ha üzenni akar, akkor úgyis megteszi – sóhajtottam, mert tudtam, hogy semmit sem fog üzenni nekem.

Niall megcsörgette Brandont. Nem beszéltek hosszan.

– Még a faházban vannak. Elrejtették a pénzt, és este mindenki visszamegy a lakásába, kivéve Louist. Ő ott marad – tájékoztatott Niall.

Már megint a sírás fojtogatott, de próbáltam visszatartani.

– És mit mondott még?

– Hát, Zayn belekiabált, hogy szeret – mosolyodott el –, és örültek a hírnek.

Elmosolyodtam.

– Nagyon szeretnéd látni?

– Igen, de kibírom. Nem akarok kockáztatni – ült le mellém Niall.

– Az apám most elfoglalt. Este menj el Zayn lakására. Rád úgysem gyanakodna, ha pedig netalán mégis rákérdezne hová tűntél, megmondom, hogy egy csajnál vagy – ajánlottam. Tudtam, mennyire kevés idejük maradt egymásra. Persze, egy icipici hátsó szándék is volt ebben, mert Niall biztosan hozna valami hírt Louis-ról.

– Biztos? Nem lesz gond belőle? – derült fel a barátom arca.

– Persze, hogy nem. Már így is túlbiztosítottuk ezt az egészet. Menj csak, és érezzétek jól magatokat – ütögettem meg a combját. – Apropó! Mi van a bosszúval? Nem meséltél róla.

– Nem is fogok – öltötte rám a nyelvét.

– Elverlek! – fenyegettem meg nevetve.

– Az a baj, hogy tudom, tényleg megtennéd – kuncogott. – Oké, megvolt, ha annyira érdekel.

– Mi az, hogy megvolt? Azért ettől több részletet kérek! – követeltem.

Niall fújtatott egyet.

– Szóval, a második éjszaka én őt…, de nem bosszúból, mert hát kurvára be voltam tojva, hogy egyáltalán jól csinálom-e – mesélte megint fülig vörösödve.

– És milyen volt? – faggatóztam.

Niall hangosan felkacagott.

– Kurva jó volt az a két perc, ameddig tartott.

Végre én is vele együtt nevettem, és hozzávágtam a párnát.

– Elsültél, gyorstüzelő.

– Nem vagyok gyorstüzelő – kiáltott fel éles hangon –, csak nagyon új volt a dolog.

– De az vagy, és mától így foglak hívni: Gyorstüzelő. Szerintem, jó név.

Na, erre Niall jó alaposan eltángált a párnával, én meg csak nevettem. Kimondottan jólesett most ez a kis hülyéskedés, hiszen rettenetes órákat tudhattam magam mögött, és még közel sem volt vége.

Niall újra felhívta Brandont, és Zaynt kérte a telefonhoz. Megbeszélték, hogy hétkor találkoznak a lakásán. Piszok irigy voltam rájuk, és csak remélni tudtam, hogy előbb-utóbb mi is rendezni tudjuk Lou-val a dolgainkat.

Vacsora után bevonultam a saját szobámba, Niall pedig készülődött. Apám azóta sem jött haza, és fogalmam sem volt, mit csinálhatnak. Valószínűleg nyomoznak a kínaiak után. Infókat próbál szerezni, és csak utána csap le rájuk. Én is ezt csináltam volna a helyében. Gondolom, az különösen rosszul érintette, hogy a szemüveges fazon elfogadta az árajánlatát, ezzel is hülyének nézve őt. Nem irigyeltem az ürgét, amit kapni fog ezért.

Niall nem jött haza éjszaka, pedig egész sokáig ébren voltam. Sejtettem, hogy így lesz, de azért mégis csak vártam, hátha hoz valami biztató hírt Louis-ról. Valamikor hajnalban érkezhetett meg, mert reggel hétkor az ablakból láttam, hogy a kocsim a helyén áll. Tűkön ülve vártam nyolcig, és akkor már nem bírtam tovább, bekopogtattam hozzá. Meglepetésemre Niall rendesen fel volt öltözve, és csak egy kicsit látszott álmosnak.

– Azt ne mondd, hogy végigaludtad az éjszakát! Nagyon kipihentnek tűnsz – rontottam be hozzá.

– Pedig képzeld, aludtunk is – csukta be az ajtót, és leült a fotelbe.

– Örülök, hogy ott van az az IS szócska – vigyorogtam, és helyet foglaltam az ágyán.

Niall arca komoly volt, ami egy kicsit sem tetszett.

– Figyelj, Harry! El kell mondanom valamit – kezdte, és nekem azonnal lehervadt a mosoly az arcomról.

– Louis-ról van szó, igaz? – kérdeztem félve.

Niall bólintott.

– Nem fogsz örülni neki – figyelmeztetett.

Nem voltam biztos benne, hogy így már hallani akarom, de ahhoz túlságosan fúrta az oldalam a kíváncsiság.

– Ne kímélj! – sóhajtottam, és erősen megkapaszkodtam az ágy szélében.

– Szóval, Zayn elmondta, hogy Louis miért akadt ki ennyire – kezdte Niall. – Valószínűsítem, hogy Louis nem beszélt neked erről, de a szülei és a húga meghaltak autóbalesetben, és ő tizenhét évesen egyedül maradt. A nagyszülei papíron ugyan magukhoz vették, hogy ne kerüljön intézetbe, de ő ott maradt a szülői házban.

Már ennyi is elég volt ahhoz, hogy rettenetesen ideges legyek. Louis tényleg nem beszélt nekem ezekről a dolgokról, pedig kérdeztem. Talán túl korainak tartotta, hogy teljesen kiöntse nekem a szívét.

– A házon hitel volt, amit Louis nem tudott egyedül fizetni, és kilakoltatták – mondta Niall, velem pedig azonnal megfordult a világ.

– A rohadt életbe! – káromkodtam, mert már világossá vált minden. Ezért esett ilyen rosszul Louis-nak, és ezért nem volt képes meghallgatni engem. Újra átélte a borzalmakat, amiket tinédzser korában.

– Ez még nem minden – folytatta a barátom. – Louis kimentett minden emléket, a bútorokat, a szülei személyes tárgyait, a húga játékait, és átvitte abba a lakásba, ahonnan te kiköltöztetted. Ennyi maradt neki a családjából…

– A franca, Niall! – temettem az arcom a tenyerembe, és elsírtam magam, annyira mardosta a lelkem a bűntudat.

Honnan tudhattam volna? Tönkretettem mindent. Megfosztottam Louis-t az összes emlékétől, és óriási fájdalmat okoztam neki. Ezt soha nem fogja nekem megbocsátani.

– A rablás éjszakáján hazament, és betörte az ajtót. A lakást már teljesen kirámolták. Elvitték a bútorokat is, így teljesen kiakadt, és ugye a plüss figura miatt tudta, hogy neked közöd volt hozzá – beszélt tovább Niall. – Zayn próbálta győzködni, hogy te nem tehetsz róla, de Louis senkire sem hallgat. Velük is csak kiabál, és azt hajtogatja, hogy a pénz sem kell neki.

– Kérlek, hagyd abba! – könyörögtem, mert már nem bírtam tovább hallgatni.

Leborultam az ágyára, és a párnába temettem az arcom, úgy zokogtam. Niall lefeküdt mellém, és a hátam simogatva vigasztalni próbált.

– Sajnálom, Harry, de ne vádold nagyon magad. Hibáztál, viszont te ezt nem tudhattad. Zayn szerint is időt kell adni Louis-nak, mert szeret téged, és ha lenyugszik, akkor ő is beszél vele újra.

Én már ezeket a szavakat alig hallottam, mert csak az járt a fejemben hogy örökre elveszítettem Louis-t.

25. fejezet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése