Facebook profilom

Facebook profilom
Kövess be!

2023. november 2., csütörtök

Végzetes alku - 1. fejezet


 

Harry

Bosszúsan pattantam ki a kocsiból az étterem előtt. Fogalmam sem volt, anyám miért találta ki ezt a hülye vacsorát Miranda szüleivel. Pont most, amikor szakítani akartam vele. Oké, ez kicsit túlzás, mert már legalább három hete halogattam, ugyanis gőzöm nem volt, hogyan közölhetném a dolgot az őseimmel. Ők rajongtak Mirandáért, és Miranda is rajongott értük, na meg értem, egyedül csak én nem voltam képes már elviselni őt. Egyszerűen kiszerettem belőle, habár azt hiszem, soha nem is szerettem igazán.

– Már itt vannak – súgta anyám, miután beléptünk az ajtón.

Miranda a szüleivel az egyik ablak melletti asztalnál várakozott, és mikor megláttak minket, arcukra nyájas mosoly ült ki.

– Milyen szerelemes ez a lány – sutyorgott tovább anyám, ahogy feléjük közelítettünk. – Látod, hogyan néz rád?

Nem tudtam vitába szállni vele, mert Miranda tényleg szerelmes pillantásokat küldött felém, ami külön megnehezítette a dolgomat.

– Édesem – pattant fel a lány, mikor odaértünk, és már nyújtotta is az arcát egy puszira.

– Csinos vagy – dicsértem meg, majd bókoltam az anyjának, és üdvözöltem az apját is.

Miután mindenki letudta a kötelező formalitásokat, végre helyet foglaltunk. A nők még csicseregtek, én pedig a barátnőmet szemléltem. Ragyogott, mint mindig. Szőke, hullámos fürtök, akárcsak az anyjának, szuper csinos testalkat, telt ajkak, feltűnő smink és a legdivatosabb Dior kreáció. Rendesen a hideg rázott tőle.

Hogy miért voltam mégis vele? Ez egy roppant jó kérdés. Egy rohadt hosszú éve gyötörtük egymást. Az első fél év sima ügy volt. Egy üzleti összejövetelen, a szüleink jóvoltából ismerkedtünk össze. Randizgatni kezdtünk, piszok büszke voltam arra, hogy egy ilyen jó nő a barátnőm. Miranda rendes lánynak tűnt, már csak azért is, mert három hónap után volt hajlandó lefeküdni velem, és hát mit mondjak… Nem okozott csalódást. Az ágyban is remekelt. Egy ideig. Ahogy telt az idő, kezdtem egyre jobban megismerni, és már kevésbé rajongtam érte. Okos lány, de unalmas. Később az ágyban is az lett. Kényszeresen meg akart felelni mindenkinek, állandóan a tökéletességre törekedett. Rengetegszer kiborított ezzel. Eleinte könnyen viseltem, mert még az egyetemre jártam, és ritkábban találkoztunk, de miután végeztem, és többet lehettünk együtt, egyre jobban erősödött bennem az érzés, hogy nem passzolunk egymáshoz.

– Fiam, választottál már? – kérdezte apám.

Összerezzentem a hangjára. Az étlapot tartottam a kezemben, de még csak el sem olvastam a kínálatot.

– Egy perc – futottam át gyorsan, és már mondtam is a pincér srácnak, mit szeretnék.

A fiú kedvesen rám mosolygott, mintha csak a részvétét akarta volna kifejezni felém. Én is megeresztettem egy félmosolyt felé, mire a kék szemei furán megcsillantak. Ő távozott, én pedig visszafordultam a társasághoz. Érdekelt, egyáltalán miért vagyunk itt. Vártam, mikor böki ki végre valaki.

– Mesélj, Miranda! Milyen apáddal dolgozni? – faggatta az anyám a barátnőmet.

Miranda nemrég csatlakozott az apja ügyvédi irodájához. Korábban önállóan akart praktizálni, de végül letett erről a tervéről, és úgy egy hónapja beállt az apja mellé.

– Ó, sokkal jobban kijövünk egymással, mint gondoltam volna. Apa közel sem olyan szigorú, mint ahogyan azt képzeltem – legyintett Miranda, majd kedvesen megsimogatta az apja kézfejét.

Még csak most érkeztünk, nekem pedig máris felfordult a gyomrom ettől az egésztől. Nem akartam ezt hallgatni. Elegem volt a menő Hill ügyvédi irodából, és mindenből, ami velük kapcsolatos. Épp elég dicséretet hallottam már Mirandától, ami a családját illeti.

– Kiszaladok a mosdóba – súgtam a barátnőmnek.

– Jó, utána beszéljünk. Délután hívtalak, de nem vetted fel – kért számon halkan.

Nem válaszoltam, csak bólintottam, és felálltam. Persze, hogy nem vettem fel, mert nem akartam vele beszélni. Erre mire értem haza? Arra, hogy anyám közli, velük vacsorázunk.

Igazából nem kellett a mosdóba mennem, helyette kimentem a hátsó kerthelyiségbe, mert friss levegőre vágytam. Mivel elég hűvös este volt, senki sem ült kint. A pincér srác, aki felvette a rendelésünket, néhány lépésre állt tőlem, fülén a telefonjával. Zsebre dugott kézzel megálltam, és felé biccentettem. Viszonozta, miközben beszélt, aztán elővett egy cigit, és meggyújtotta.

– Oké, majd később beszélünk. – Kinyomta a készüléket, és újra rám nézett. – Zűrös családi vacsora?

Meglepődtem. Ilyen menő étteremben nem szoktak ennyire közvetlenek lenni az emberrel.

– Olyasmi – feleltem.

Nem válaszolt, csak gyorsan beleszívott néhányat a cigarettába, majd elnyomta, és megindult felém.

– A kaja finom lesz, legalább az kárpótol – veregette meg a vállamat, mielőtt bement volna, és még rám is kacsintott.

Csodálkozva néztem utána. Ez a srác túl laza volt egy ilyen helyhez. A haja sem az a tipikus, gondosan fésült, mint általában a pincéreknek, hanem hosszabbra hagyott és bohókásan kócos. A mosolya pedig csibészes, mint egy igazi rosszfiúnak.

Én is kénytelen voltam újra bemenni, mert már bőven letelt a mosdóra szánt idő. Leültem a többiekhez, és ők azonnal hozzám kezdtek beszélni.

– Jó, hogy visszajöttél, Harry! Már csak rád vártunk – mondta anyám.

Gyanakodva néztem rájuk.

– Nos, itt vagyok – tártam szét a karomat, majd Mirandához fordultam. – Te tudod, miről van szó?

– Nem, de mindjárt megtudjuk – rázta meg szőke tincseit, és mosolyogva a szüleimre nézett.

Apám is vigyorgott, ami szokatlan tőle, mert általában komoly szokott lenni. Most már végképp kíváncsi voltam, mit akarnak nekünk elmondani. Csakis valami olyasmiről lehetett szó, ami mindkettőnket érint, hiszen valószínűleg azért hívták el Miranda famíliáját is.

– Egy meglepetéssel készültünk nektek – kezdte apám.

– Elmondhatom én? – vágott közbe anya.

Apám bólintott.

– Persze, szívem.

Anyám büszkén kihúzta magát, és végignézett rajtunk.

– Nos, mivel olyan régóta együtt vagytok, úgy gondoltuk, talán szeretnétek összeköltözni, ezért vettünk nektek egy lakást – közölte egy sugárzó mosoly kíséretében.

Mindenki felhördült, én pedig lefagytam.

Mi a franc?

Eszemben sem volt Mirandával összeköltözni. Ez megint csak a szüleim házasítási tervének része lehetett. Nem tudom, mi okból, de feltett szándékuk minél hamarabb a nősülésre rábírni engem. Azonnal pánikba estem. Fogalmam sem volt, hogyan szabaduljak ebből a helyzetből, mert az biztos, hogy nem fogok összeköltözni Mirandával.

– Istenem! Ez annyira csodálatos – kapta a mellkasához a kezét Miranda.

– Nahát, Desmond! – csatlakozott az örvendezéshez Miranda apja is. – Ez tényleg óriási meglepetés!

Apám egyenes tartással bólintott egyet, és fél szemmel már engem nézett. Hallottam, ahogy mindenki örül, és boldogan csacsognak, és azt is érzékeltem, hogy Miranda a kezem szorongatja, de én képtelen voltam megszólalni.

– Harry, te nem is mondasz semmit? – kérdezte anyám.

Idegesen kaptam rá a tekintetem. A pincér srác éppen akkor tette le elé az ételt. Felpillantottam rá. Összeakadt a tekintetünk. Alig két másodpercig tartott az egész, de nekem elég volt ahhoz, hogy talán életem legnagyobb hülyeségét csináljam.

– Sajnálom, de nem költözhetek össze Mirandával – pattantam fel. A szék olyan hangosan csikorogva csúszott hátrébb, hogy az étteremben minden szem rám szegeződött.

Még a fiú is meglepetten nézett rám, kezében a rendelésemmel.

– Mégis miért nem? – találta meg a hangját legelőször apám.

– Mert meleg vagyok – vágtam rá.

A fiú halkan felkuncogott, és letette elém a tányért, a többiek pedig úgy bámultak rám, mintha még soha nem láttak volna.

– Hogy mi? – állt fel elkerekedett szemekkel Miranda.

A pincér fiú távozni akart, de én megfogtam a karját. Összevont szemöldökkel nézett rám.

– Igen, meleg vagyok, és viszonyom van vele – közöltem határozottan.

Hogy lehetek ennyire hülye?

Néma csend fogadta a bejelentésemet.

– Megőrültél? – súgta a fülembe a srác.

Könyörgőn néztem rá. Kék szemei engem fürkésztek, és azt hiszem, vette a lapot, mert egy aprót bólintott, miközben azt sugallta a tekintetével, hogy "te meghibbantál". Hát, ezt már én is tudtam.

– Fiam, ez… – Anyám szava elakadt.

– Csak hülyéskedsz – rázta a fejét Miranda. – Te nem lehetsz meleg!

– Sajnálom – vontam meg a vállam, és át sem gondolva, adtam a fiú szájára egy csókot.

Bizonyítani akartam az állításom, de ami történt, az még engem is meglepett. A srác a tarkómra csúsztatta a kezét, és a nyelve befurakodott az ajkaim közé. Simán lesmárolt, ami annyira meghökkentett, hogy egy picit még meg is haraptam a nyelvét.

Te jó ég!

Elengedett, és a fülemhez hajolt.

– Louis a nevem, ha kérdeznék – súgta, és már ott sem volt.

Megrökönyödve néztem utána, de Miranda lekevert egy akkora pofont, amitől azonnal magamhoz tértem.

– Hogy te mekkora egy rohadék vagy! – sziszegte, majd felkapta a táskáját, és elindult a kijárat felé.

Úgy éreztem magam, mint egy színdarab főhőse. Konkrétan mindenki abbahagyta az evést, és a botrányos jelenetünket figyelték.

– Mélységesen csalódtunk benned – nézett rám lesajnálóan Miranda anyja, aztán ők is felálltak, és köszönés nélkül távoztak.

A szüleim még mindig tágra nyílt szemmel engem bámultak. Lerogytam a székre.

– Harry, ez igaz? – kérdezte anyám.

Hogy én mekkora barom vagyok! Jobb nem jutott az eszembe?

– Ne haragudjatok – nyögtem, és nem mertem apám szemébe nézni.

A szüleim zavartan feszengtek. Apám megköszörülte a torkát, és előrehajolt.

– Mióta?

Bele sem gondoltam, milyen hazugságba rángattam magam, azonban sok időm már nem volt a gondolkozásra, rögtönöznöm kellett.

– Régóta, csak… elnyomtam – hazudtam.

Még mindig nem mertem a szemükbe nézni, de máshová sem. Egyrészt a rajtam kuncogó vendégek miatt, másrészt a pincér srác előtt is égett az arcom, harmadrészt pedig azon pörgött az agyam, most mi a lószart csináljak. Vissza már nem vonhattam a kijelentésemet, mert akkor még jobban kiakadtak volna.

– Ezt nem így kellett volna – dobta le apám a szalvétáját az öléből az asztalra, és felállt. – Menjünk, Anne!

– Maradunk! – jelentette ki anyám, és visszahúzta a székre apámat. – Nem hagyhatjuk most itt a fiunkat!

Apám kelletlenül visszaült.

– Egyetek, és beszélgessünk! – adta parancsba anyám.

Tettük, amit kért. Étvágy nélkül nyeltük a falatokat, és én vártam a kérdéseket, amelyek nem késtek sokáig.

– Miért nem szóltál róla hamarabb? – sandított fel rám anyám.

– Hogy szólt volna, mikor még maga előtt is tagadta? – válaszolt helyettem apám.

– Jó, de akkor is! Nem volt semmi előjele… – mélázott anyám.

– Milyen előjelre gondolsz? Hogy nem csókolózott még előtted fiúval? – horkantott fel apám.

Rettenetesen kínos volt őket hallgatni, de nem mertem közbeszólni. Hagytam, hadd ülepedjen bennük a dolog, és addig én is időt nyertem. Hát, nem tartott sokáig.

– Nagyon megsértetted őket – jegyezte meg apám.

– Talán, ha előre szóltok a tervetekről, akkor nem történik meg – dünnyögtem, mert ez volt az igazság. Ha nem kényszerítenek ilyen helyzetbe, akkor nem csináltam volna ekkora ostobaságot.

– Csak jót akartunk. – Anyám a borospohár után nyúlt, és kiürítette.

– Tudom, anya – sóhajtottam egy nagyot. – Tényleg sajnálom. Rosszul időzítettem.

Fura volt, hogy nincsenek túlságosan kiakadva. Más szülő biztosan nem így fogadta volna, ha megtudja, hogy a fia meleg. Oké, én nem voltam az, de tényleg meglepett a higgadtságuk. Már kezdett is összeállni a kép a fejemben, hogy mit tegyek. Rövid ideig kitartok a hazugságom mellett, és ha lecsillapodnak az indulatok, akkor újra randizhatok lányokkal, a szülők pedig megkönnyebbülhetnek, hogy mégsem vagyok meleg, csak biszexuális.

– És ezzel a pincér fiúval… – vágott bele újra anyám. – Mennyire komoly?

Megállt az evőeszköz a kezemben. Mit válaszoljak?

– Kedvelem – motyogtam magam elé. – Egyébként Louis a neve – tettem hozzá a hitelesség kedvéért.

– Bemutatod nekünk? – Anyám olyan biztatóan nézett rám, hogy nem mertem egyértelmű nemet mondani.

– Majd később. Most dolgozik – hárítottam.

Tekintetemmel megkerestem a fiút. Az egyik asztalnál vette fel a rendelést. Halványan elmosolyodtam. Rendes volt tőle, amiért segített, na de az a csók! Túlságosan beleélte magát a szerepébe.

– Biztosan lenne ránk öt perce – erőltette tovább a dolgot anyám.

Ismét kezdtem ideges lenni. Nem vonhattam be még jobban a játékaimba ezt a srácot, és nem is biztos, hogy benne lenne.

– Ez egy munkahely, anya – emlékeztettem.

– Igaza van, Anne. Egyébként sem ez a megfelelő alkalom – értett egyet velem apám.

– Rendben. Akkor hozd el hozzánk vacsorára valamelyik nap. Sőt! Tudod mit, fiam? Költözz be az új lakásodba, és majd mi megyünk vendégségbe hozzátok – derült fel anyám arca.

Mi ez? Egy csapda? Talán anyám gyanakszik? Az anyák megérzik, ha a gyerekükkel valami nincs rendben. Meglehetősen gyorsan túllépett a dolgon. Sejti. Anya tuti sejti, hogy kamuztam.

– Jó öltet – bólogattam, és egy apró mosolyt is erőltettem az arcomra.

Anya kimérten bólintott.

– Akkor mi távozunk is, mert gondolom, szeretnél még néhány szót váltani vele – tolta ki a széket maga alól. – Rendezd a számlát. Otthon találkozunk, Harry!

Ekkor már tudtam, hogy ez szándékos anyám részéről. Ki akarja deríteni, vajon hazudtam-e, hogy aztán a szembesíthessen a saját ostobaságommal. Ez a nagy elfogadás csak álca. Vagy lehet, mégsem, de hogy hátsó szándékai vannak, ez holtbiztos.

Louis lépett az asztalhoz, és elkezdte leszedni a tányérokat.

– Úgy látom, mindenki lelépett.

Nem válaszoltam. A saját poharamat már kiürítettem, így a Miranda otthagyott maradékáért nyúltam.

– Beszélhetnénk? – szóltam utána, mielőtt távozott volna.

Louis, karján a tányérokkal, fordult vissza felém.

– Hozom a számlát – felelte, és elvonult.

Nem tudtam, ez mit jelent, de türelmesen várakoztam. Kétségek gyötörtek. Tisztában voltam vele, mekkora badarság egy idegent belerángatni a dolgaimba, de Louis segíthetne nekem. Csak egy vacsora erejéig kellene eljátszania a szerepét, utána anyámék leszállnának rólam.

Louis szó nélkül tette le elém a kis mappát és a terminált. Belenéztem, majd elővettem a kártyámat. Lehúztam, aztán a mappába csúsztattam némi borravalót, és felé nyújtottam. Louis megfogta, de én nem engedtem el.

– Kérlek! – néztem azokba a mélykék szemekbe.

Láttam rajta, hogy hezitál. Tuti őrültnek gondolhat.

– Öt perc múlva kint – felelte végül, és már távozott is.

Megkönnyebbülten fújtam ki a levegőt. Biztos, hogy elment az eszem. Mi a francra készülök?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése